Utbildningar & kurser

24 april, 2018

Det digitala landskapet är i ständig förändring och en strategi som var aktuell för några månader sedan kan redan vara daterad. Vi stöter ofta på kunder som upplever denna förändring som ett problem, och som har svårt att anpassa sig utefter detta. Därför erbjuder vi utbildningar, kurser och skräddarsydda program för att din verksamhet ska vara ”up to date” med rådande utveckling.

Känner du att det är svårt att hänga med i utvecklingen? Trender, sociala plattformar, verktyg och algoritmer förändras konstant och det är inte så konstigt om man har svårt att hänga med i utvecklingen och alla nya råd och rön som kommuniceras ut i flödet, på bloggar och nyhetssajter.

Vi erbjuder lösningen för er i form av anpassade utbildningar, kurser eller skräddarsydda program. För oss är det viktigt att ge dig den bästa anpassade möjligheten till att lyckas digitalt. Olika branscher och kunder har olika behov – därför tror vi inte på färdigpaketerade upplägg utan vi skapar skräddarsydda lösningar för alla kunder utifrån en behovsanalys. En klädbutik har kanske inte samma behov som ett rockband, därför lägger vi upp en plan utifrån dina behov.

I dagsläget erbjuder vi utbildningar inom följande områden:

Digital marknadsföring (2 heldagar)
  • Google
    • Google Adwords (vi är certifierade inom sök och display) – vi djupdyker i hur du skapar dom bästa kampanjerna på Google och YouTube. Vi går igenom allt från hur plattformen är uppbygd, till detaljerade målgrupper, sökordsplanerare, annonsvariationer, målsättningar (driva klick, videovisningar, appinstallationer m.m.), budgetar, remarketing, e-handel och mycket mer. Efter avslutad kurs behandlar du verktyget på egen hand.
    • Google Tag Manager – du lär dig hur verktyget fungerar och vilka möjligheter det erbjuder. Efter avslutad kurs behandlar du verktyget på egen hand.
  • Facebook & Instagram
    • Facebook Ads Manager – vi djupdyker i verktyget, att skapa kampanjer och annonser, målgrupper, remarketing, pixlar, automatiska regler, målsättningar (klick, engagement, videovisningar m.m.), annonsformat, budgetar och mycket mer. Efter avslutad kurs behandlar du verktyget på egen hand.
  • Snapchat
    • Snapchat Self Service Manager – vi går igenom hur du skapar kampanjer, målgrupper, budgetar och annonser. Efter avslutad kurs behandlar du verktyget på egen hand.
    • Lens Studio – så skapar du filter och face filters. Vi går igenom allt ifrån enklare mallar till mer avancerade funktioner och programmering. Efter avslutad kurs behandlar du verktyget på egen hand.
  • Twitter
    • Twitter ads – vi går igenom hur du skapar kampanjer, målgrupper, budgetar och annonser. Efter avslutad kurs behandlar du verktyget på egen hand.
  • Övrigt
    • Smarta URL-system – vad är det bra för, hur det används och hur du kan implementera datan.
    • Pixlar -vad är det bra för, hur det används och hur du kan implementera datan.
    • Övergripande strategi – vikten av creatives, copy, målgrupper och målsättningar inför varje kampanj. Vad är en bra respektive dålig kampanj, hur du bör tänka i utformningen av annonser och målgrupper, budgetplanering m.m.
    • Håll dig uppdaterad – att hålla sig uppdaterad på dom senaste trenderna och det digitala landskapet är viktigt för att vara en god marknadsförare. Vi går igenom viktiga nyhetskanaler och bloggar att följa samt ”know your enemy”.
    • Datapolicies – vi går igenom policies, interna regelverk och lagstiftning.

Digital kommunikation (1 heldag)

  • Google
    • Google Analytics – vi går igenom grunderna i hur man implementerar och läser statistiken samt vad du kan utläsa från, och vilken nytta har du av informationen. Efter avslutad kurs behandlar du verktyget på egen hand.
    • Google My Business – vi går igenom grunderna i My Business, hur du kan öka försäljning och medvetenhet hos dina kunder och konsumenter via plattformen. Efter avslutad kurs behandlar du verktyget på egen hand.
  • CMS
    • WordPress – vi går igenom vad WordPress är, hur det är uppbyggt, vilka möjligheter det erbjuder, hur du anpassar din design och plugins, och du lär dig grunderna i verktyget. Efter avslutad kurs behandlar du verktyget på egen hand.
  • CRM
    • Chatbots – vad är en chatbot och hur du bygger en, vad det är bra för samt hur du implementerar datan, AI, funktionalitet och strategi för chatbots. Efter avslutad kurs behandlar du verktyget på egen hand.
    • Nyhetsbrev – vi går igenom strategi, verktyg, mallar, design, ämnesrad, mottagare, CTR och mycket mer. Efter avslutad kurs behandlar du verktyget Mailchimp på egen hand.
    • Tävlingar och aktiveringar – hur aktiverar och engagerar du dina kunder och fans på bästa sätt genom sociala medier och CRM-aktiviteter, samt hur du skapar effektiva tävlingar.
    • SMS – vi går igenom strategi, verktyg, mottagare, CTR, quiz-funktioner, kostnader och mycket mer.
  • Sociala medier
    • Strategi – vi går igenom hur du skapar en strategi för dina sociala kanaler
      • Copy – hur skriver du med dina kunder och vad ditt budskap är
      • Content – hur skapar du content som engagerar och i slutändan driver försäljning
      • Målsättningar – hur du når dina mål
      • Målgrupper – hur ser dina målgrupper ut

Ovan utbildningar och kurser kan skräddarsys och anpassas utefter dina behov. Vi kan hålla utvalda kurser inom timintervall eller som hel- eller halvdagar, beroende på dess omfattning. Kurserna kan hållas på företag/kontor eller på uppbokade kurslokaler, fik eller andra platser, beroende på antal deltagare. Kontakta oss idag för att boka en tid!

Kontakta oss ››

No comments

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *